Często zadawane pytania

Rejestracja

Jak zarejestrować się w aplikacji?

Pobierz aplikację (tutaj jest link do strony internetowej, z której możesz ją pobrać). Podaj potrzebne dane, a aplikacja przyporządkuje Cię do odpowiedniego systemu.

Czy muszę podawać wszystkie dane?

Tak, w celu rejestracji wymagamy podania: imienia, nazwiska, służbowego adresu e-mail oraz numeru telefonu. Te dane są nam potrzebne do ewentualnego kontaktu z Tobą. 

Dlaczego muszę podać służbowy adres e-mail?

Jest to niezbędne do rejestracji, ponieważ nasz algorytm rozpoznaje domenę Twojego pracodawcy, dzięki czemu może przypisać Cię do odpowiedniego systemu wypożyczalni. W przypadku podania prywatnego adres e-mail nie będzie możliwości wypożyczania rowerów. 

Wypożyczenie

Jak wypożyczyć rower?

Musisz mieć aktywne połączenie Bluetooth, GPS oraz transmisję danych. Następnie można uruchomić aplikację i kliknąć przycisk “wypożycz”. Teraz należy podejść do roweru, odnaleźć zamek i aktywować go naciskając obejmę. W aplikacji na liście aktywnych kłódek pojawi się numer roweru, który wypożyczamy i należy go wybrać, zatwierdzając wybór. W tym momencie telefon łączy się z zamkiem. Powinno to trwać od 2 do 5 sekund. Następnie zamek powinien zostać otwarty (usłyszymy charakterystyczne kliknięcie), a w aplikacji pojawi się widok aktywnego wypożyczenia roweru.

Na jak długo mogę wypożyczyć rower?

To zależy od systemu. Ta informacja jest zawarta w Regulaminie każdego systemu. Regulamin systemu, do którego należysz możesz sprawdzić w aplikacji.

Zwrot roweru

Czy mogę zostawić gdzieś rower “na chwilę”?

Oczywiście! Nie musisz zwracać roweru za każdym razem, gdy chcesz go gdzieś zostawić. Wystarczy kliknąć w aplikacji przycisk “odblokuj”. Przy czym należy pamiętać o tym, aby zapiąć zamek w bezpieczny sposób do roweru.

Gdzie mogę zostawić rower?

Rower można zostawiać w obrębie granic administracyjnych miasta, w którym działa system. Należy go przypiąć do bezpiecznego stojaka rowerowego za ramę. 

Czym jest bezpieczny stojak rowerowy?

To stojak umożliwiający przypięcie roweru za ramę, w kształcie odwróconej litery “U”. Dzięki przypięciu roweru do takiego stojaka przyczyniamy się do dbania o ład miejski i nie utrudniamy ruchu pieszym, czy innym rowerzystom. 

Gdzie muszę zwrócić rower po zakończeniu wypożyczenia?

To zależy od systemu, do którego należysz. Najlepiej będzie, jeśli zwrócisz rower przy biurowcu, lub przy większym węźle komunikacyjnym (stacja metra/pętla autobusowa lub tramwajowa), gdzie ktoś inny będzie mógł wypożyczyć rower. 

Gdzie nie mogę przypinać roweru?

Roweru nie można przypinać do drzew, latarni, osłon drzew, słupków czy innych przedmiotów użyteczności publicznej. Nie można ich przypinać również do miejskich stacji wypożyczalni rowerów. Może się to wiązać z odcięciem roweru przez zarządce miejskiego systemu wypożyczalni i nałożenie kary na nas.

Czy zawsze muszę zwracać rower?

Tak, rower należy zwracać przed czasem podanym w aplikacji. 

Aplikacja

Dlaczego muszę mieć włączony Internet, Bluetooth i GPS w telefonie?

Są to niezbędne dane, dzięki którym nasza aplikacja może łączyć się z zamkiem i go odblokowywać. 

Aplikacja twierdzi, że rower jest wypożyczony, ale zamek się nie otworzył. Co robić?

Upewnij się, że masz najnowszą wersję aplikacji (tutaj link do sklepów App Store i Google Play). Jeśli masz najnowszą wersję aplikacji, należy kliknąć przycisk “odblokuj zamek”. W tym momencie zamek powinien zostać odblokowany. Taka sytuacja może zdarzać się przy pierwszym wypożyczeniu roweru. 

Nie mogę zrobić zdjęcia roweru. Co robić?

Aplikacja przewiduje taką sytuację. Jeśli nie udało się zrobić zdjęcia – pomiń ten krok. Jeśli nie możesz przez to zakończyć wypożyczenia – skontaktuj się z nami. 

Usterki

Gdzie mogę zgłosić usterkę?

W aplikacji znajduje się funkcja zgłaszania usterek i problemów z rowerami. Używając jej, pomagasz nam w dbaniu o bezpieczeństwo i stan techniczny roweru. Dziękujemy!

Czy muszę zgłaszać usterki?

Nie ma takiego obowiązku, ale pomoże to nam w obsłudze systemu. Każde zgłoszenie jest dla nas bardzo ważne.

Czy mogę jechać rowerem, który ma usterkę?

Rower, który zostanie zgłoszony przez aplikację jako uszkodzony zostanie chwilowo wyłączony z systemu. Przy próbie jego wypożyczenia pojawi się komunikat, że jest on w trybie serwisowym. Takiego roweru nie można wypożyczyć. 

“Rower jest serwisowany”. Co to znaczy?

Jest to informacja, że odebraliśmy zgłoszenie dotyczące usterki w rowerze a nasz serwisant jest już w drodze w celu naprawienia roweru. 

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Loading...